交朋友。

Det flyter på här i Hángzhōu (杭州). Inget större här hänt den senaste veckan så min fokus har legat i att skaffa vänner, Kinesiska vänner, vilket visat sig inte är så lätt som man kan tro. Problemet ligger i att vi studerar i en byggnad enbart tillägnad utlandsstudenter. Där de flesta också bor. Om man vill kan man gå dagar utan att tala med en kines, förutom sin lärare. Eftersom jag befinner mig här för att lära mig Kinesiska känns det inte optimalt. Lyckligtvis bor jag ”off-campus” vilket resulterat i att jag springer på en hel del kineser i olika situationer. Jag är numera medlem i skolans gitarrklubb, som jag halkade in på, vilket har visat sig vara både roligt och vänskapsbringande. Jag har även lyckats bli inbjuden till en ”bal” som anordnas av universitets ingenjörsstudenter på fredag vilket lär bli intressant. Här finns det mycket att se fram emot! Hör nu en kalkon utanför mitt fönster. Lustigt då jag befinner mig mitt i stan. Dags att göra läxor!

Kommentera

