Studenter blir också sjuka!

Japp så är det. Även om ni tror att förkylningen eller halsflussen inte biter på er så kommer ett avslöjande här – det gör det! Det är ingen brott att bli sjuk men det försvårar pluggandet en aning. För vem orkar läsa bl.a. Nikolajevas – Barnbokens Byggklossar med 40 graders feber? Inte många. Jag är sjuk och har varit det i en vecka nu. Därför blev det inga inlägg från mig under veckan som gått. Men nu är jag på bättringsvägen och taggat på studier & livet🙂

Imorgon drar jag med tåget (tackar SJ för studentrabatten!) till Kalmar/Växjö för jag pluggar där med. Missar min kvällskurs på torsdag, här på GU, men jag läser på till nästa tillfälle. Gillar att även om man läser på plats har man tillgång till allt på plattformen och kan hålla kontakten med sina lärare/professorer via mejl. Perfekt!

Nu ska jag packa, äta och sen läsa lite spännande barnböcker, allt enligt schemat på barn- och ungdomslitteratur kursen.

/Laura Roch

Kommentera

