Hej, mitt namn är…

Laura. Jag är en av de nya student-bloggarna här och tänkte presentera mig lite kort🙂 En lite utförligare presentation kommer i dagarna på undersidan ”Våra bloggare”.

Namnet känner ni redan till, åldern är: 24 somrar och civilståndet: gift. Det var de lite tråkiga uppgifterna, de roligare är att jag är matte (mamma!) till en hund som heter Totte och betjänt åt 4 katter. Jag är helt ny den fina staden Göteborg, flyttade hit den 22/8 och nu utforskar jag den. Så har ni frågor om hur man hittar här får ni gärna fråga men förvänta er inga sekund-snabba svar😉

Vad gör jag på universitetet & i GBG: pluggar en fristående kurs, Barn- och ungdomslitteratur 1: Från fabler till manga som är på 15hp. Den läser jag varje torsdag kväll🙂 Annars så är jag en flitig besökare av UB (universitets biblioteket om ni undrar) där jag läser en massa (inte bara plugg…), utforskar staden, försöker hitta överallt och letar bästa fik med bra studentrabatter!😉 Och så tar jag hand om hemmet som maken & djuren skräpar ner.

Såhär ser jag ut för tillfället.

Det var det för idag. Välkomna hit! & jag hoppas att ni återkommer ofta =)

Kommentera

