Vad händer i Göteborg? Evenemangsguide-tips!

Som ni kanske märkt älskar jag att gå på föreläsningar, workshops, konserter, utställningar och allehanda happenings. Jag har flera gånger fått frågan ”hur hittar du allt kul/spännande/intressant?!” och här är svaret: Jag håller mig uppdaterad och har ögonen öppna! Förutom att lusläsa de flesta affischer och flyers jag får syn på brukar jag kolla allehanda sidor på Le World Wide Web:

Riktade speciellt till studenter:

Kult – ett nyhetsbrev med kulturnyheter för studenter.

Göteborgs universitet’s kalendarium

Spionen, tidningen med nyheter för studenter och anställda vid göteborgs universitet har ett kalendarium i varje nummer.

Student Göteborg

Göta studentkår’s kalendarium

 


Övriga sidor med eventkalendrar och dylikt:

Dotoday.se

Goteborgaren.com

Djungeltrumman.se 

Pogogo.se

Nöjesguiden

Goteborg.com/evenemang
Sen är ett hett tips att hålla koll på ”Förslag på evenemang”-sidan på Facebook, där har jag hittat ett och annat guldkorn!

Ha det gott i eventdjungeln!

//Anna

Kommentera

