Jag leker sommarlov och jag gillert.

Idag äter jag frukost på Condeco Östra hamngatan. Det är så fint här att jag skulle vilja flytta in omedelbums!

Helgen som gick var mycket fin. Jag hängde bland annat på Locatelli med Andreas och Sanne, gick på Kvibergs marknad och förstod var alla hiskeliga blinkande skyltar kommer i från…

… hängde i Slottsskogens stora lekpark Plikta med min kompis Natalie och hennes barn och satt i Kungsparken med en vän och försökte komma på vilket slags träd vi hade ovanför oss. Sen gick vi väldigt spontant på bio. Ibland är de oplanerade sakerna de allra bästa.

 

Igår var det måndag. Spontaniteten överskred alla gränser och den oväntade grillkvällen (på ett berg med utsikt över hela stan) med ett gäng grabbar slutade med att jag och två av killarna, som jag knappt känner, spelade basket till klockan 00.16. Det kändes precis som sommarloven man hade förr och det var så himla himla fint.

Och man skulle kunna säga att jag tagit sommarlov nu. Jag har valt att inte göra de sista uppgifterna för terminen och istället satsat min tid och energi på att jobba med företaget jag och min kompis Viktor kommer starta upp i sommar. Det känns riktigt bra. Ibland måste man välja. Jag väljer att satsa på det jag verkligen vill göra. Och skolan, den står ju kvar!

//Anna

Kommentera

