Performancefestival, klassfest och solsken

20120525-185426.jpg

Solen fortsätter skina över Göteborg. I värmen väller människor ut på gator och torg, plötsligt känns det som att staden fått dubbelt så många invånare. Jag gillar det. I en stor stad ska det finnas många människor. Jag gillar även den uppsluppna stämningen och hur man spontant ses på uteserveringar och i parker. Jag gillar också att sitta på en balkong med min laptop och lyssna på fåglarna medan jag jobbar. Sommaren är verkligen min bästa tid.

20120525-185339.jpg

Igår följde jag med min kompis Arngrim på Live Action, en festival med performancekonst. Det var mycket spännande och intressant, en upplevelse!

20120525-185615.jpg

Sen gick jag på klassfest. Eller MKV-fest rättare sagt, alla klasser som går programmet var bjudna. Vi var dock ett ganska litet gäng som satt ute och pratade till tröttheten tog överhanden. Måste säga att jag ännu inte varit med om några urspårade studentfester! Kanske är vi ovanligt tråkiga, vi MKV-are?

//Anna

Kommentera

