Gräva i skogen och klättra är kul!

Nu har jag varit ute i skogen runt Delsjön i tre dagar och grävt upp jord och geggat ner mig riktigt ordentligt. Det bästa var nog när jag satt i ett geggigt dike med sand i ena näven och kletig lera i den andra när några gubbar traskade förbi. Haha vilken syn det måste ha varit! De undrade om jag hade tappat något.. Hursomhelst så var det himla kul att gräva upp lera & sand och känna på den, alltså identifiera om det var sand, lera, grus etc.

Jordgrop ute i skogen där vi försökte bestämma jordart och de olika lagrens tjocklek.

Idag var tredje och sista dagen vi var ute denna veckan och jag var helt slut när jag kom hem. Men då var det dags att ta grönt kort i klättring. När jag kom hem efter klättringen var jag så himla slut att jag inte orkade skära min toastade macka som Erik gjort till mig. Nu ska jag lägga mig o sova o ladda batterierna inför imorgon för då fyller jag år och då blir det full rulle!🙂

//josefin

Kommentera

