Helg med bebisbesök, Lindy hop och museum

20120423-192153.jpg

Ännu en toppenhelg har förflutit. Min bror och hans fru har varit på besök, med deras yngsta barn Lova. Jag har med andra ord ägnat stor del av helgen till att gosa med bebis, särskilt på fredagskvällen medan föräldrarna var på Lalehs konsert i Scandinavium. Jag må vara partisk i målet, men sötare och mer underbar bebis kan omöjligt gå att finna i denna värld!

I lördags tog vi en lång frukost och därefter en sväng till Myrorna vid Järntorget, för att botanisera bland fantastiska second hand-kläder och prylar. För mig blev det inte så många fynd, men en del småsaker!
Därefter åkte jag hem och gjorde i ordning mig för kvällens eskapader – middag hos vänner och Lindy hop!

20120423-192611.jpg

20120423-192648.jpg

20120423-192702.jpg

Efter en tvåtimmars prova på-lektion gick det faktiskt bra att dansa resten av kvällen med såväl andra nybörjare som lite mer rutinerade danspartners, och jisses vad kul det var! Att dansa är verkligen pur glädje, och jag blev minst sagt sugen på att gå en riktig kurs!

20120424-090001.jpg

Innan lilla familjen åkte hem till Säffle på söndagen tog vi en tur på Göteborgs Stadsmuseum, där ingen av oss varit förut. På en timme hann vi knappt titta på hälften av utställningarna, det fanns så mycket intressant och häftigt! Bara de gamla byggnaderna är fantastiskt fina. 40 pix för inträde som gäller året ut och dessutom även på ett gäng andra museer i stan = värt!

//Anna

Kommentera

