Nu bor jag på Lindholmen! Wohooo!!!

Igår gick flyttlassen med säng, piano, bokhylla, böcker, kläder och allt annat man behöver ha med sig när man flyttar. Det har blivit så jäkla bra alltså!! Vi är ju 4 personer med blandade smaker och olika saker men det mesta går jättebra ihop ändå. Vardagsrummet har blivit jättemysigt med soffa med divan, en jättestor mysig fåtölj, en till fåtölj, en stol, mitt piano och lite annat🙂

En liten del av vårt vardagsrum

Så jag är helnöjd med lägenheten och mitt o Eriks rum med, det var större än vad ritningen visade så det var superduperbra! Lagade första storkoket idag – köttfärssås och pasta. Och gissa vad? När jag skar löken passade jag på att skära en bit in i mitt vänstra ringfinger. Det blödde som bara den och gjorde sjukt ont ett tag men sedan blev det bättre. Jaja, ett nytt ärr på vänsterhanden = ytterligare ett minne xD För de som inte vet det ännu – jag har en tendens att skada mig på dumma sätt. Som att skära mig, snubbla över ingenting och liknande saker.

Imorgon är det tillbaks till verkligheten igen. På Onsdag ska vi ut på exkursion, vi ska ut med en båt på Gullmarsfjorden för att ta prover på vattnet och botten tror jag. Imorgon ska vi gå igenom vad vi ska göra, det ska bli jättekul med en heldag till sjöss! Nu ska jag försöka chilla lite efter en dags ståhej.

//Josefin

2 thoughts on “Nu bor jag på Lindholmen! Wohooo!!!

  1. Gud vad skoj! Om ni är tillräckligt långt in i fjorden kanske du ser min arbetsplats och mitt fartyg🙂 Tyvärr jobbar vi inte så vi är inte ute där och åker i veckan:/

Kommentera

