Fortsättning, del 2

Efter Cape Aghulas fortsatte vi österut utmed Garden Route, och mot vårt nästa mål, Plettenberg Game Reserve, vårt enda bokade boende på hela roadtripen. Där hade vi det sjukt lyxigt. Var ensamma på hela lodgen

Vi åt gott!

Vi sov gott!

Och framförallt så såg vi en massa häftiga djur! Kan varmt rekommendera Plettenberg Game Reserve!

Zebrorna slappade!

och Lejonen var mest irriterade för att vi kom o störde dem mitt i deras powernap.

Den lilla giraffen poserade gladeligen!

Liksom Noshörningarna.

Sen följde en vecka av besök på dessa ljuvliga ställen:

Jeffery’s Bay, Addo Elephant Park, Mossel Bay, Plettenberg Bay. Svängde även förbi Knysna, nästan in i Port Elizabeth. På fredagen efter en veckas roadtripande gav vi oss tillbaka mot Western Cape och Stellenbosch, spenderade sen de sista dagarna innan familjen for hem i krokarna, mest i Cape Town med undantag för en avstickare till ljuvliga Paternoster som jag är HELT såld på, ljuvlig liten by på västkusten.

Paternoster!

Galen vy i Addo Elephant Park!

Det får bli en del 3 på den här två delade följetång! Nu har har termin 2 börjat, påsken är över och jag har nu varit här längre än jag skall stanna…😦 Vilket känns helt galet. Samtidigt som jag har en lugnande känsla, det här är ett ställe, ett land som jag bara börjat att upptäcka, jag kommer tillbaka. Snart. Så får det blir, vissa ställen, länder känner man det måste bli så. Så är det med Sydafrika.

Det kommer mera!

Puss/ Jess

Kommentera

