Härlig vecka med inspiration, mod och vänner

Den här veckan kan gå till historien som en av de bästa, och den är inte ens slut än!

Jag har fyllt mina dagar med häftiga, inspirerande och tankeväckande föreläsningar (tyvärr inte i skolans regi), lite plugg, lite jobb, en del prylshopping och massor med härligt häng med fina vänner. Jag har bjudit på middag flera gånger i min nya lägenhet, och jag trivs så innerligt. Trivs med lägenheten, trivs med med mig själv, trivs med livet!

HandelsMarketing bjöd på en föreläsning med Malin Zetterlund från PR-byrån Valentin & Byhr – ”när affärsmodellen blir social”. Malin är efter detta en ny förebild, då hon lätt är en av de bästa föreläsarna jag sett! Hon gjorde en intressant, rolig och personlig presentation om hur sociala medier förändrar förutsättningarna för business – hur företagen nuförtiden måste tänka på helt nya sätt för att få och behålla sina kunder.

Conciergebyrån Let Us bjöd på ett trevligt inspirationsevent på temat Våga. Johannes Hansen gjorde en kärnfull föreläsning där han konstaterade att ledarskap är mod och Navid Modiri (bilden) hjälpte oss att våga tänka annorlunda genom ett gäng härliga övningar (eller lekar, som Navid skulle sagt).

Idag har jag haft en ytterst lugn hemmakväll då jag är infernaliskt trött efter alldeles för mycket umgänge och för lite sömn de senaste dagarna, som jag toppade med att kliva upp i ottan i morse för att gå på ett bokreleasemingel. Det var min vän Andreas som undrade om jag ville hänga med (och jag i min tur drog med vår gemensamma vän Madeleine) när en bekant, struktörkonsulten David Stiernholm, firade sin första bok ”Klart! – Bli superstrukturerad på 31 dagar!” med frukostmingel. Struktur är ju något man verkligen kan ha nytta av som student, så den kan jag rekommendera! Det finns även en gratis iPhoneapp med tips från boken, mycket fint!

Jag har även spelat in pod idag, med en otroligt inspirerande gäst! Lyssna gärna här

Imorgon ska jag inviga lägenheten ordentligt med kombinerat födelsedags- och inflyttningskalajs! Flera gamla vänner kommer hitåkandes från såväl Säffle som Stockholm, och det ska bli så kul att introducera dem för mina nya fantastiska Göteborgsvänner. Det känns så himla fint allting!

//Anna

Kommentera

