Torsdagstrevligheter och flyttkaos

20120329-224050.jpg

20120329-224057.jpg

Att placera nästan allt man äger i kartonger i sitt kök ger en smått kaotisk känsla. Och ja, mitt nuvarande kök är i princip lika stort som hela min kommande lägenhet. Men det struntar jag i, för jag längtar så efter mitt nya boende! Längtar efter att vara färdig-upp-packad, efter att bo dit spårvagnarna går, efter att bo ensam och bara bry mig om mig själv, efter att spela biljard och hänga i tv-rummet!
På måndag går lasset till Kviberg. Det kommer bli så himla fint.

Idag har varit en typiskt härlig torsdag, med morgonjobb innan föreläsning i skolan, sen övertalade jag två klasskompisar att hänga med på lunch beat (lunchdisco!) och efterföljande lunchhäng på da Matteos uteservering där solen lyste så bra att det kändes som sommar!
Därefter mötte jag en annan kompis och så hängde vi ett par timmar till i solen. Den här vårvärmen gör mig verkligen lycklig ända in i själen!

Till slut blev det dags att åka hem och pyssla lite, har packat ner i princip allt utom sånt man använder dagligdags, så nu är det ”bara” städning och själva flytten kvar. Imorn tar jag dock ledigt från flyttfix, har inget i skolan men ska på social media club och sen på en stor after work som några vänner dragit ihop, de har abonnerat hela Lotus bar på Linnégatan och bjudit in massa folk. Superkul grej!

//Anna

Kommentera

