Mossa och trädringar, oh yes!

Idag var första dagen på nya kursen – Geovetenskaplig Metodik, även kallad G4. Vi hade tre jätteintressanta föreläsningar som handlade om våtmarker, vind i städer & trädringar. Vi fick reda på hur man gör vissa provtagningar och vad det är man kan ta reda på med hjälp av dessa provtagningar. Nu på onsdag ska jag o min grupp ut i fält och ta prover från Komossen som ligger mellan Jönköping och Ulricehamn. Vi ska ta prover på träd där också. Det ska bli jättekul! Första ska vi åka buss i två timmar & sedan gå en halv mil med massa ved och utrustning så helt lätt blir det inte, men jag älskar friluftsliv likt alla mina klasskamrater så det kommer bli superkul!🙂

Idag slutade vi så sent som 16 o sedan var jag riktigt slapp och ambitiös på samma gång! Jag tog bussen till gymmet för jag orkade inte gå (det tar en kvart, haha..) och sedan tränade jag en timma. Jag blev helt slutkörd, jag kunde inte ens hålla vattenflaskan utan att mina armar skakade. Väl hemma öppnade jag kylskåpet för att micra tacofärsen och sedan tänkte jag ställa in vattenkokaren i kylskåpet när jag skulle koka tevatten… haha! Jag kommer att sova som en stock!

//Josefin

Kommentera

