Cape Town, Karneval och snart besök från Sverige!!

Förra veckan sprang iväg, sitt absolut snabbaste!

Det var en del att stå i skolan, så plötsligt var det fredag, och helgen initierades med denna vackra vy från vårat neighbourhood.

Sen bar det av till Bion, och vi såg en film som jag sett i Sverige. Hämden eller” In a better World” som den översatts till. Jag såg den med andra ögon nu, och det var intressant, och nyttigt.

Lördagen spenderades i Cape Town. Först njöt vi av sol och faktiskt BAD på stranden i Clifton bay. I Cape Town är det inte så varmt i vattnet som det är längre österut ut i False Bay. Så alla andra gånger jag varit i Cape Town har det bara inte gått att bada i det ISkalla ljuvliga vågorna, men i lördags hittade vi en liten mini bukt, som nästan var skön att bada i..🙂

Eftermiddagen fortsatte i Cape Town och det var Carneval! OOOOPA! Stämningen var på topp, musiken och dansen flödade! Vi hittade ett perfekt ställe där vi klättrade upp och fick en ljuvlig vy över i princip hela gatan! Det enda som var lite trist var att det tog lite tid mellan de olika akterna och att de stackarna som stod på gatan inte såg mycket av karnevalen.

Efter karnevalen hade vi lite flyt och fick åka buss hem till Stellenbosch. Söndagen spenderades delvis hos vår vän Sofia, som bor i ”Poolhouse”, där vi pluggade vid poolen, väldigt bra kombo PP= Plugg o Pool

Idag Måndag har barnen på Lynedoch lov, så då passade vi på att måla ett av deras klassrum, väggar och bord!

SÅ helt plötsligt är dagen här. Måndagen som är dagen innan Familjen kommer. Jag har vetat om det sen jag åkte från Sverige att de skulle komma ner. Men det har ju varit SÅ långt borta. Herregud!  När de kommer ner, då kommer jag ju ha varit därnere i nästan 2,5 månad! NU har jag det… det är helt galet, jag kan inte relatera till att det är mig de skall komma till. Att det är jag som är i Sydafrika! Så jag har lektioner (och Afrikaans test på tors) fram till Torsdag sen har vi ”mitt i terminenlov”! Så himla nice!

Så på fredag eller Lördag kommer vi ta oss österut! Innan dess kommer de nog ha fullt upp med att uppleva allt som är runtomkring där vi bor! ÅH det skall bli SÅ nice!

Hoppas att allt är finfint!

Puss /Jess

Kommentera

