Äntligen FRI!

I fredags skrev jag äntligen(!!!!!!) tentan i GIS-kursen. Och gissa vad? Det kändes faktiskt som att jag kommer klara den! Det känns helt otroligt befriande och underbart att ha den bakom sig! För att fira denna stora befrielse så sken solen och det var helt underbart väder. Jag och flera klasskamrater drog då direkt till systemet och sedan vidare till vasaparken där vi satte oss och njöt av solen och en öl/cider. Senare på eftermiddagen drog alla till en klasskamrats kompis borta vid Ullevi. På takterrassen grillade vi & åt och drack gott med en underbar utsikt över solnedgången🙂 Så ska livet vara! Det kändes verkligen som att våren är här och sommaren på väg.

På lördagen slappade jag med Erik, vi låg o kollade på flera avsnitt av Star Trek. På kvällen satt jag för första gången på vad som känns som flera år framför mitt piano. Jag inser aldrig hur mycket jag saknar att spela på det fören jag sitter där o spelar!

Idag har jag dock inte slappat en sekund. Direkt efter frukosten satte jag igång att städa mitt rum o gå igenom en otroligt fet hög med papper som jag aldrig orkat ta tag i. Jag lovar, man kände nästan inte igen mitt rum längre för det var så lite grejor överallt! Sedan bar det av ner till källaren för att rota fram mina flyttsaker och mitt rum ser återigen ut som vanligt, haha. Jag misstänker att jag kommer ha fullt upp nu när nästa kurs sätter igång så det var lika bra att göra det med en gång. Det är helt otroligt, jag ska flytta om mindre än en månad!! Jag längtar SÅ mycket! Jag hoppas verkligen att mitt piano får plats!

Imorgon börjar min nya kurs – Geovetenskaplig Metodik. Om jag har förstått schemat rätt så ska klassen delas in i två grupper och den ena gruppen ska ut i fält redan på tisdag o den andra på onsdag! Det står ”Torv och Dendrokronology” mellan 8 – 18 utomhus, o det ska troligen bli superväder🙂 Det är detta som är det roligaste med geovetenskap, fältarbetet alltså. Och sedan ska vi ha labb och undersöka insamlat material/prover. Det ska bli så himla skoj! Jag ska försöka komma ihåg att ta med mig kameran så jag kan visa massa bilder🙂

// Josefin

 

Kommentera

