Chokladbollar, små grodorna, solsken och assignments!

Allt på en gång! Jag inser att när det är mkt att stå i, får bloggen LIDA! (och ni…;) ) FÖRLÅT! Här kommer en liten update! I måndags hade vi en ljuvlig lektion då jag introducerade Sverige! Barnen ÄLSKADE det! Vi åt chokladbollar, sjöng små grodorna, dansade runt midsommarstång (palm) gjorde blomsterkransar (i papper) och pratade svenska🙂 (deras uttal var exemplariskt, då afrikaans har en del av våra ”svåra” uttal, var det inga pix för dem) Dagens höjdpunkt var lätt CHOKLADBOLLAR!! Lite svenska bland allt annat ! Vi skrev brev till en kompis förskola i Sverige! På svenska🙂 Vi gjorde blomsterkransar i papper! Sen i måndags har en seeg uppgift hängt över mig, som nu är inlämnad! Så skönt, oavsett hur resultatet blev så är den inne nu, och jag kan inte göra ngt åt det! Nu skall jag Skypa med en förskola hemma i Sverige, sen blir det Afrikaans lektion, och i helgen är det Karneval i Cape Town. Massvis med kärlek till er där hemma! / Jessica

One thought on “Chokladbollar, små grodorna, solsken och assignments!

  1. Underbart! Känns det bäst ändå att vara på andra sidan jorden när du får lite av det svenska traditionerna? Puss

Kommentera

