Caféplugg och massage

Måndag. Ny härlig vecka. Sista veckan med denna kurs, vilket innebär föreläsningsfritt då vi bara har en examinationsuppgift kvar. Det är en individuell inlämning som handlar om att läsa och tolka olika företags årsredovisningar. Riktigt intressant faktiskt, att titta närmare på stora företag som vi kommer i kontakt med nästan dagligen (som H&M, Swedbank och Tele2).

Jag har spenderat förmiddagen i skolan och skrivit ut massa papper, dels för den här uppgiften och dels inför flytten och annat. Har insett att det kan vara en bra idé att söka bostadsbidrag så den blanketten har jag nu i min väska.

Nu på eftermiddagen sitter jag på ett urmysigt café alldeles i närheten av Linnéplatsen, Ethel’s. Gillar verkligen stämningen och inredningen här, med kristallkronor, gamla möbler, rosa väggar och massor av kuddar.
Sen att man beställer en vanlig varm macka och får både sallad och frukt till är ju bara fantastiskt!

Snart ska jag bege mig mot Fysiken där jag ska få massage, är så ofantligt stel i nacke och rygg just nu så det ska bli riktigt härligt!

//Anna

20120319-180020.jpg

20120319-180032.jpg

Kommentera

