Att plugga eller inte plugga…

… det är den stora frågan!!

Idag har jag gjort mitt bästa för att ignorera mitt stökiga rum, det fina vädret (om man bortser från vinden), skafferiet, min otroligt grymma bok (den engelska bok 2 i game of thrones serien) och allt annat man kan tänka sig att man bara måste göra istället för att plugga. Det gick sådär. Läste några hundra sidor i min grymma bok tills jag inte orkade mer. Och det ser fortfarande ut som kaos på mitt rum för en som inte sett det i morse. Försökte städa undan det värsta så nu är det inte kaos, det är organiserat kaos!

Men jag fick faktiskt pluggat lite! nu när jag satt o läste igenom en power point såg jag ett slags diagram som visade tre personer i USA och på hur många olika ställen de bott under sina liv. I o med att jag ska flytta snart fick det mig att fundera på hur många ställen jag själv bott på. Jag kom fram till att jag i mitt relativt korta liv redan har ”bott” på 6 olika ställen! Jag är uppvuxen i skogen i Spekeröd, flyttade med familjen in till centrala Stenungsund och efter flera år till ett annat ställe i Stenungsund, jag bodde tre månader i Sloveniens huvudstad Ljubljana, fem månader i Werlaburgdorf i Tyskland, tre månader i Luleå och nästa månad ska jag flytta till Göteborg. Och jag tycker jag inte hunnit med mycket på mina 21 år. Haha😛

Idag har jag även hunnit med att ringa runt till affärerna jag lämnat in cv för att se hur det går med sommarjobbsansökningar och vet ni vad? Jag ska på intervju på onsdag! Det är på Coop Forum i Sisjön i delikatessen. Det gäller inte bara sommarjobb utan även varannan helg jobb! ååh vad gött om jag får det🙂

//Josefin

Kommentera

