Kombinera studierna med att göra saker på riktigt!

Jag har som bekant frivilligpraktiserat en del för min coach och vän Sanne Aronsson, där vi på senare tid bland annat uppdaterat texter på hennes hemsida, skapat en officiell Facebooksida och spelat in filmklipp. I söndags hade videoklipp-serien ”Livet är magiskt – du måste bara lära dig trolla!” premiär och första klippet har redan visats mer än 450 gånger! Känns riktigt fint och visar än en gång på styrkan i sociala medier.

#1 Ta dig själv på allvar

Det handlar inte om hur det ser ut, det handlar om hur det känns! 


Sanne var dessutom gäst i min podcast häromveckan, det avsnittet kan du lyssna på här!
(För dig som inte riktigt vet vad du vill göra med ditt liv är detta ett mycket bra ljudstycke att lyssna på!)

Att göra saker på riktigt är väldigt viktigt för mig och jag uppmanar alla som pluggar att försöka kombinera sina teoretiska studier med riktiga uppdrag! Det kan vara som extrajobb, i ett eget företag, som praktik på deltid eller ett engagemang inom kåren eller ideella organisationer.

Genom att prova på olika arbetsuppgifter, platser och organisationer är det lättare att veta vad du vill göra dagen efter examen. Det är dessutom lätt att räkna ut att den dag man söker anställning sitter det väldigt fint att ha riktiga erfarenheter att visa upp.
Att man sen fått erfarenheter genom att göra roliga saker är ju helt enkelt toppen!
För när du inte behöver söka ett tråkigt jobb för att du behöver pengar (förhoppningsvis räcker CSN-pengarna till dina nödvändiga utgifter) kan du söka ett roligt uppdrag där du får möjlighet att utvecklas inom det område du faktiskt vill just nu!

Jag själv jobbar just nu, förutom med Sanne, med att starta ett företag och driva en podcast. Och så bloggar jag ju här också!
Att göra nya saker är så sjukt kul, och jag älskar att jag kan kombinera mina studier med just detta!

//Anna

Kommentera

