Vårkänsla!

Idag är första dagen på året jag frivilligt struntar i att ta bussen utanför dörren för att istället gå ner till där jag annars byter buss. Vem vill inte ha en härlig promenad i det strålande solskenet? Alla blir så glada när solen skiner och det blir varmare ute! Idag när jag gick ner till bussen fick jag den första riktiga vårkänslan. Alla pensionärer som var ute o promenerade hälsade och såg så glada ut! Låt oss hoppas att våren är här för att stanna och att vi får en varm och solig sommar. Jag tror jag njöt lite för mycket av solen på väg ner till bussen för jag lyckades nämligen komma 30 sekunder för sent så jag missade den. Men jag såg saken från den ljusa sidan och tog en promenad till nästa hållplats längs havet. åååh så härligt! Och jag & Erik blev klara med gis-uppgifterna!!! Ska bara lämnas in nu🙂 GÖTTT!!!!

Imorgon ska jag träffa mina två vänner Mikael & Robin. Jag har ingen aning om vad vi ska hitta på men det blir nog pizza iaf🙂 Och sen på kvällen är det geolog-fredag med klasskamraterna! Jag läste just ett mail där det stod att man kunde delta i en internationell geologstudent vecka i Harz i Tyskland i augusti. En vecka i tält framför lägereldar tillsammans med folk från massa olika länder som alla läser samma utbildning som jag! Och utflykter, mat och annat skoj. Jag får se om jag anmäler mig, det beror lite på sommarjobb också. Men sjukt kul låter det!😀

Kommentera

