Inflyttningsfix, sushi i solen & kärleksbilder

Efter några dagar i Värmland där jag jobbat med Viktor och vår affärsidé är jag åter hemma i Göteborg.

Jag har just nu avnjutit en take away-sushi på en stentrapp vid älven, med utsikt över Trädgårdsföreningens park.

Morgonen har jag ägnat åt att göra ärenden, först fixa en del inför flytten, som att betala hyran, kolla upp om man får borra hål för att sätta upp till exempel hyllor på väggarna (det får man) och anmäla mig som ny kund hos Göteborgsenergi.
Därefter tog jag mig till centrum och Västtrafiks hittegodskontor – jag lyckades nämligen glömma min handväska på bussen innan jag åkte till Värmland i söndags. Men som tur var hade busschauffören lämnat in den och jag kunde hämta ut den i oförändrat skick. Mycket trevlig man var det dessutom som jobbade på Hittegods!

Nu ska jag strax bege mig mot HDK (Högskolan för Konst och Design) där det är hållbarhetsdag! Men först, en kärleksförklaring:

Jag älskar varje gång jag kliver av tåget här och känner mig som hemma. När jag står i Brunnsparken och hör spårvagnarnas tjut översköljs jag av kärlek till den här staden, och idag när solen skiner helt underbart och får människor att hänga vid statyer, sitta i trappor och ligga på kajkanter kände jag mig manad att försöka fånga min kärlek på bild.

//Anna

20120314-124732.jpg

20120314-124801.jpg

20120314-125000.jpg

20120314-125021.jpg

20120314-125033.jpg

20120314-125043.jpg

20120314-125059.jpg

Kommentera

