Grupparbeten + värmebölja! = dålig kombo

Den här veckan är det mycket fix och trix och det är inte helt enkelt när man är indelade i grupper där man läser en enda kurs tillsammans, vilket resulterar i att det blir ett väldigt svårlagt pussel att försöka få ihop dagar/stunder då man kan ses i gruppen.

Jag måste faktiskt ge lite cred till universiteten i Sverige där man oftast läser en kurs i taget, här man det blir upp till 5 kurser samtidigt, som min rumskompis Sofie tillexempel läser. Jag läser bara 3, vilket jag är glad över. Då den ena är på 18hr, och de andra 2 på 6hp var.

Det betydligt lättare att ha en basgrupp när man läser en kurs åt gången..

Man behöver en sån här:

sen behöver man en hjärna som fungerar i 30’C+ … och en kropp.

Jag sitter i vårat rum (där det är som kyligast i vårt hus, och svettas…) GALET.

Men det är en liten värmebölja som rullar över oss just nu, snart kommer regnet som alla glatt säger dagligen.. !

Jag skall snart iväg på Braai med mina kurskompisar i LSCE kursen. Skall bli fint att ses ihop, utanför kursen.

Vi är 25st i klassen från USA(13), Sverige(2), Norge(1), Österriske(2), Holland(5), Hong Kong(1), Frankrike (1)

Intressant och givande mix, trots överrepresentationen av Amerikaner. Tror vi alla i gruppen kommer ha förändrats väsentligt, jag känner hur min värld skakas om varje Måndag och Fredag ! Välbehövligt och känslosamt på en och samma gång!

Men jag är glad att jag föddes med lite för mycket känslor som jag alltid fått höra, men Mia Skäringer sa det så mycket bättre, ”Jag kanske inte är överkänslig, alla andra kanske bara är underkänsliga” Jag tror mer på hennes teori..🙂 Heja Mia!

Pluggpepp i värmen med ny upptäckta ljuvliga : Gotye!

Jag tänker på er och saknar er! Tata/ Jess

Kommentera

