GIS och lite hemmaspa

När man börjar drömma om hur man ska lösa gis-uppgifter så är det illa va?! Jag drömde att jag visste precis hur jag skulle lösa en uppgift men när jag vaknade glömde jag av hur jag skulle göra. Som vanligt när man drömmer något man vill komma ihåg! Hur jag än försökte kom jag tyvärr inte på det men det löste sig ändå.

Idag har jag suttit 7 timmar framför datorn med gis-uppgifter. Det är något jag inte rekommenderar er andra, man blir bara fyrkantig, irriterad och allmänt knäpp. Det förekom flera mindre utbrott i datasalen idag och Filip målade två ”fina” Homer Simpson bilder på tavlan för att avreagera sig. Eller kanske muntra upp alla andra?! Speciellt jobbigt är det när det är jättefint väder & solen skiner utanför – rakt in genom fönstret så det speglar sig i dataskärmen! haha^^ Det är krångligt att göra kartor i gis men det lönar sig! Följande karta är en av de första vi fick göra:

 Tjusigt va?

Våren har kommit också till Göteborg, hoppas bara den är här för att stanna. Trots det har både gårdagen och idag har tillbringats i skolan framför en dator. Tre uppgifter som vi fick två veckor på oss att göra har jag o Erik gjort nästan helt klart på två dagar. Det känns så himla gött! Imorgon ska jag in till stan för att fixa det sista o sen blir det klättring!😀 Säkert halva klassen ska med, det blir superkul!

På fredag nästa vecka har jag gis-tenta men den har jag inte orkat börja tänka på ännu. Man får ta en sak i taget annars orkar man inte. Jag längtar så efter kursen som vi ska ha efter denna. Vi kommer att vara ute en heldag i stort sett varje vecka (om jag läst schemat rätt?!) o det är ju det som är roligast!

Nu ska jag strax sova, idag har varit en ansträngande dag. Det var så härligt att komma hem o slappa i soffan. Jag tog mig till och med tid att göra ett litet mini-hemma-spa med hårinpackning och en väldigt grön ansiktsmask som fick mig att se ut som en utomjording! Det gjorde himla gott!

 

//Josefin

Kommentera

