Kontorsjobba på café och presentshopping

Idag har jag bott på Espresso house på södra larmgatan, efter ett tips på Twitter om att det skulle vara ett bra ställe att sitta och jobba/plugga på. Och ja, det var riktigt mysigt, massor av eluttag och gratis wi-fi! Ett stort minus dock att de inte har någon ”riktig” mat, så idag blev det räkmacka till lunch.

Jag har suttit och jobbat med företaget jag ska starta, och både haft skypemöte med min kompanjon Viktor och suttit och researchat massor.

20120307-184820.jpg

När jag kände att det var dags att packa ihop och åka hemåt kom jag på att min roomie Simon fyller år snart, så jag tog en liten tur till den fantastiska butiken Magasin 11 och inhandlade en passande present! Den butiken bör besökas av alla som gillar kaffe och te samt 50-tal! De säger även att de gör stans godaste milkshakes, så jag får göra en tur dit när värmen kommer.

20120307-184958.jpg

Granne med Magasin 11 (vi är alltså på Magasinsgatan nu), ligger den här butiken – himmelriket för en fina-anteckningsböcker-älskare som mig! Skulle inte ha något emot att jobba där!

Jag är inte alls mycket för shopping men om jag ska handla något, särskilt när det kommer till presenter, är gatorna kring Kungsgatan såå mysiga och fulla av både fina små butiker och lite större presentmeckan som Designtorget och Lagerhaus.

Att gå omkring på gamla gator och kika i unika butiker är tusen gånger trevligare än att trängas i Nordstan, om du frågar mig!

//Anna

Kommentera

