Festivalhelg!

Efter en lång vecka full av grupparbeten och introduktion av ännu fler.. var det dags för konsert med Universitets orkestern, där vår jätteduktiga ”housemate” Fritzi spelar fiol!

Så nästan hela huset och vår landlady och hennes familj, var där och njöt av en proffsig konsert!

Lördagen spenderades i Cape Town där det var invigning av Pride CT

Med parad och folkfest, hela staden log och det var så skön stämning! Vilket jag ändå var lite förvånad över, trots att det inte är lagligt att diskriminera ngn pga av hudfärg, sexualitet eller av ngn anledning, så är inte helt enkelt och accepterat i praktiken, tydligen är det vanligt med sk. ”conversion rapes”. vilket jag hade lite i bakhuvudet och såg framför mig att en mot demonstration/parad hade inte varit helt oväntat. Men som tur var såg vi inte till något av det. Unga som gamla dansade och verkade ha det ljuvligt och solen sken!

Mitt försök att fånga deras fina flagga! (gick sådär..)

Vi åkte tillbaka till Stellenbosch inte alltför sent, då det där var Wordfees en Afrikaans festival..! Vi dansade till ljuvliga rytmer som reaggeband och andra lokala band från bla Cape Town spelade, natten lång! Skön lokal festival känsla!

LJUVLIGT! Helgen avslutades med en halvdag i naturreservatet Jonkershoek! INTE sista gången jag besöker det! (bilder kommer) Nu skall jag cykla mitt snabbaste, till världens bästa Zumbapass!

Puss /Jessica

One thought on “Festivalhelg!

  1. Roliga saker! Anar att det kan vara riktig zumbakänsla du får vara med om!
    Själv har jag varit på medel/puls vilket var härligt denna måndag. Snart pyser vi till Köpenhamn. det blir en härlig paus i allt tentapluggande som snart kommer att få bevisas… 3 salstentor och en hemtenta inom två veckor… Håll tummarna för mig. pussar från bex

Kommentera

