En dag på isen

Idag har jag tillbringat dagen med mina två kusiner, två tjejer på 8 och 9 år. Som dom har tjattjat, fnittrat och skojat! Vi åkte till Ruddalens ishall (i västra Frölunda) och åkte skridskor i flera timmar. Vi hade med oss pannkakor, varm oboy o kakor. Så gott😀 En riktigt mysig tjej-dag blev det!

Övriga veckan har större delen av tiden tillbringats framför dator med gis-uppgifter som behövde bli klara och klara blev dom! Fast jag antar att vi får nya imorgon som vi ska göra på egen hand.. Får se helt enkelt. Usch vilken jobbig vecka det varit!

Min kille Erik åkte till Alperna igår och ska vara borta en vecka, uuuush vad avis jag är! Jag vill också kasta mig utför lååånga hääärliga backar på min bräda i strålande sol och massa snö!

Imorgon ska vi (när jag skriver vi brukar jag mena hela mina klass :P) få reda på vad det är vi ska göra under de kommande två veckorna som inte är schemalagda. Något sorts grupparbete är det men jag vet inte vad. Dessutom ska vi få information om det kommande valet av inriktning vi måste göra inom geovetenskap. GU håller på o ändra på just geovetenskapsprogrammet så det är svårt att veta vad som gäller. Just nu är jag mest inne på att läsa Klimatologi men det kan även bli berggrundsgeologi. Vi får se vad jag säger efter imorgon! Ska bli spännande.

 

//Josefin

Kommentera

