Filminspelning, Skypemöten och tidningsintervju

Den här veckan är ganska lugn i skolan (särskilt när man som jag väljer att skippa hälften av föreläsningarna för att de inte är så relevanta och/eller har halvdåliga föreläsare), vi har börjat med nästa del av kursen som handlar om juridik, och då främst mediarelaterad juridik såsom personuppgiftslagen, upphovsrätt, marknadsföringslagen och så vidare. Viktigt men inte särskilt jättekul skulle man kunna sammanfatta kursen jag går nu alltså. Som tur är har vi ingen mer tenta utan två gruppuppgifter som examinationer, det gillar jag väldigt mycket mer än att behöva tokplugga och utantill-lära saker.

Nog om det! Förra veckan började jag och Sanne, som jag är ”praktikant” hos, att jobba ordentligt med att bocka av punkterna i kommunikationsplanen vi tidigare skrivit och det vi jobbar med nu är att skapa en Facebooksida och uppdatera hennes hemsida med bra texter och nytt innehåll. Sanne bloggar sedan en tid tillbaka på Entreprenör24, vilket var en av punkterna i planen (”börja blogga på stor sajt”)!


Bild lånad från Sannes blogginlägg om första inspelningen.

Vi bestämde oss även för att spela in korta men kraftfulla filmklipp, där Sanne ger enkla tips kring hur du skapar Livsmagi (= ett lyckligare liv). Jag håller i kameran, kommer med tips och tankar och redigerar filmerna och Sanne står för innehållet och pratet framför kameran.
Filmklippen blir en stor del av det nya innehållet på såväl Facebook som hemsidan, och vår förhoppning är att de ska uppskattas och delas vidare. Det är SÅ härligt att jobba med Sanne, och att få göra konkreta saker på riktigt!


Idag har jag skippat en föreläsning för att istället ägna dagen åt företaget jag håller på att starta. Detta innebär många timmars möten via Skype, då min affärspartner (och vän) inte bor i samma stad som mig. Jag insåg idag hur fantastiskt det är att det är möjligt att starta företag tillsammans även om man nästan aldrig kan träffas!

Jag har även blivit intervjuad via telefon till en studentbilaga som ska delas ut med GP om ungefär en månad, där jag fick berätta lite om Göteborg som studentstad.

Nu ska jag strax bege mig in till stan för ett träningspass på Fysiken, idag står en street-dansklass på schemat!

//Anna

Kommentera

