Bästa helgen!

I helgen har vi varit på Roadtrip! Vi åkte ett gäng från huset och brorsorna Jarred och Mitch från next door (vår landladys söner) och deras hund Ellie! (den gosigaste hunden jag nånsin träffat)

Vi åkte inte så långt, ca 1,5 timme österut utmed kusten till en supermysigt samhälle som heter Betty’s Bay! Vi var faktiskt där när första veckan när vi hyrde bil, och kollade på pingviner, på Stony point. Men vi var aldrig på stranden, inte heller så mkt i själva byn. Så dit åkte vi nu, och bodde på ett hostel som heter Bayside där vågornas brus vaggade oss till söms.. ! Paren sov i tält, och vi andra sov lite här och var, jag, Sofie och Jarred camperade på våra handdukar vid polen på gräsmattan, under världens klaraste stjärnhimmel.

Fritzy, Sofie och Maja njuter av lite vyer på väg till Betty’s Bay

Inte fy skam!

Soluppgång från vår sängplats :) (som vildmarksguide kändes det lite konstigt.. inget liggunderlag och ingen sovsäck..) Men vad gör man. Man tager vad man haver.. och det var det lätt värt. Stjärnhimlen här är verkligen ngt extra ordinärt!

Klagade inte på utsikten från sängen..!

Älskade deras flagga!

Vi spenderade lördagen på stranden.

Där jag lyckades med det som ”aldrig händer mig”, att skaffa mig en rejäl bränna.. speciellt min stackars rumpa var extra tacksam för mitt vårdslösa sätt att behandla den.. Hur som helst. Jag tar nu Afrikanska solen på STÖRSTA allvar, 25 i solskyddsfaktor är ETT SKÄMT här. Den jag använder mest är ”50+ för extra känsliga ”.. Sakta men säkert börjar jag inse att bara för att jag i Sverige inte behöver min 25:a varje dag, så är solkrämen lika viktigt som att borsta tänderna här..!

Jobbigt att jag alltid skall behöva lära mig allt den hårda vägen..

Nu skall jag ta en liten promenix. Innan det är dags för Afrikaans.

Tusentals pussar och kramar till er allihopa!

/Jessica

Kommentera

