En superbra serie och en konstig film

Jaha, nu var det söndag igen. Helgen är över och imorgon börjas det med föreläsningar och labbar igen. Och så får jag förhoppningsvis resultatet från tentan innan kommande vecka är slut! Den här helgen har tillbringats hemma i Stenungsund tillsammans med min kille Erik🙂 Vi har inte gjort speciellt mycket, pluggat lite & varit på bio o sett filmen ”Tinker, Taylor, Solider, Spy”. Filmen har fått 7,3 av 10 på imdb men jag höll inte riktigt med. Jag fattade absolut ingenting av filmen, när jag kom ut från salongen var allt jag kunde berätta om filmen att några dog och att det var någon som var dubbelagent. Haha😛 Så jag kan verkligen inte rekommendera den. Men Erik däremot tyckte filmen var jättebra och gav den 9 av 10!! Han förstod filmen, så uppenbarligen är den bra om man fattar!!

Just det! Jag har också sett klart första säsongen av ”Game of Thrones”. Det är verkligen en superbra serie som alla borde se! Speciellt du som gillar fantasy. Det är för tillfället min favoritserie och jag längtar efter fortsättningen. Serien är baserad på böckerna som börjar med ”Kampen om Järntronen” (A Game of Thrones).

 

Kommentera

