Jag har fått lägenhet! Tack SGS Studentbostäder!

Jag fick en av SGS-lägenheterna i Kviberg! Happy happy! Första april flyttar jag!
Känns sååå skönt att inte behöva tänka på det mer (kanske kan jag fokusera lite mer på mitt tentaplugg nu).

Kviberg ligger alltså i östra Göteborg, ungefär 10 minuter från Centralstation med vagnen. SGS har flera olika hus i området och till och med ett kvarterskontor där som jag kommer att få hämta nyckeln i. I området finns även café, restaurang och en mini-närbutik, plus att man som boende där har tillgång till allrum/festlokal, biljardrum och gym! Jag har stått i kö i drygt ett år hos SGS, vilket är väldigt kort tid i bostadskö-sammanhang, så jag är väldigt glad att jag kunde få en såpass central och fin lägenhet! Att få en sådan lägenhet via t.ex Boplats kräver mycket längre kötid än så, tyvärr.

Såhär ser planlösningen för lägenheten ut, är jätteglad att jag fick en ”walk-in-closet” (som tyvärr dock innebär att jag inte får något mer förråd. Dags att slänga prylar!)

Och såhär ser huset ut, byggt 2005, så det är superfräscht!

Bild från SGS Studentbostäder, foto: Daniel Malmhäll.

Nu ska jag ta tag i pluggandet, sitter hemma idag då jag ska spendera eftermiddagen och kvällen på möten inne i stan. Det värsta är att nu vill jag ju börja flyttpacka och rensa och planera hur jag ska möblera och…..

//Anna

Kommentera

