Tentaplugg & klättring!

Tjohej!

Nu är det bara plugg som gäller. På lördag har jag tenta i delkurs Atmosfär. Det handlar om väder, vind & klimat. Jätteintressant men ack så mycket att tränga in i skallen innan lördag! Så fort jag skrivit klart här ska jag dyka ner i böcker o gamla tentor igen. Sedan blir det ett skönt avbrott i pluggandet, ska nämligen o klättra med flera klasskamrater! Ska jag orka sitta en heldag o plugga så måste jag få något slags avbrott annars skiter det sig ofta. Har du aldrig testat att klättra så gör det! Det är sjukt kul! Första gången känner man sig som en klumpeduns (om man inte är superstark i armarna och smidig) men fortsätter man så märker man snabbt att man förbättras. Man behöver inte ge sig upp på 20meters väggarna, det finns en stor kubsak (boulder) som bara är 4,5 m hög med tjockmattor under, där kan vemsomhelst klättra. Testa! Nu ska jag fortsätta lära mig om regn o öken.

// Josefin

Kommentera

