Kalasdag

Hejsan!

Jag kom nyss hem från en kalasdag och då menar jag bokstavligen att jag har varit på kalas hela dagen. Två av mina småkusiner på pappas sida har fyllt/ska fylla år så där var jag o familjen på kalas. Min mosters man är kock och jobbar på en indisk/pakistansk restaurang (som jag inte just kommer ihåg namnet på) så maten man får där har alltid lite andra smaker än man är van vid, men jättegott är det alltid! Efter att ha tillbringat några timmar där o lekt med mina 3 vilda 8åriga kusiner så var det dags för nästa kalas. Fast nu var det hos pappas släkt istället. Där är det alltid full rulle – högljutt med tv-spel, melodifestovalen, musik & folk som kanske druckit lite alkohol som alla försöker överrösta varandra. Allt på en gång! Så efter att ha tillbringat några timmar där blir man halvt galen om man inte redan är det😉 Men det är alltid trevligt!

Jag vet inte om jag redan skrivit det men jag söker lägenhet tillsammans med tre andra i min nuvarande klass – Aron, Susanne & Erik heter de. Så sent som förra veckan fick jag erbjudande på en nybyggd 4a på Lindholmen via byggvesta. Vi var på visning i torsdags och vi älskar den!!! Vi vill flytta nu med en gång! Grejen är att det är dom tio första i kön som sökt lägenheten som får erbjudande och jag har en dålig kötid så förmodligen får vi inte den..😦 Vi får se på tisdag. Vi är jättepeppade på att flytta nu i alla fall, så håll tummarna allihopa! I värsta fall har susanne också fått erbjudande på en annan lägenhet som vi vet att hon är först i kön på, men den är inte färdigbyggd fören om ca 2 månader så då får vi vänta lite. Får se hur det blir! Ett tips till alla er som överväger att börja läsa i göteborg: Ställ er i alla bostadsköer ni kan hitta nu med en gång! Det är gratis, det enda som krävs är att man loggar in nån gång ibland. Även om man inte är säker på att man vill flytta så ställ er i kö ändå, ifall att. För studentlägenheter gäller ”sgsstudentbostäder” & ”boplats”. Vanliga hyreslägenheter – ”byggvesta”. Man kan också hitta bra hyreslägenheter eller rum via ”blocket”. Se bara till att aldrig betala något fören ni skrivit kontrakt, det är lätt att bli lurad.

Tjingeling! // Josefin

Kommentera

