Rory Sutherland, god mat & miljödebatt

Idag har jag hängt med min kompis Madeleine (som gick i min klass i höstas) hela dagen, och boy vilken härlig och intressant dag vi haft!

Vi startade redan klockan åtta med en frukostföreläsning i Lisebergsteatern. Postens DR-akademien var det som arrangerade detta event (främst för Postens befintliga kunder tror jag, men vi snikade till oss några platser) med den fantastiske reklammannen Rory Sutherland. Rory pratade om hur ny forskning visar att vi människor inte alls är så rationella som vi gärna vill tro, och att vår irrationella del av hjärnan är den vi som jobbar med marknadsföring och produkt/organisationsutveckling måste tala till, om vi vill fånga kunder och få nöjda kunder.
Galet inspirerande! (Tips! Kolla in hans TED-talk här)

Vi fortsatte sedan förmiddagen med en fika på Le Pain Français…

… För att övergå till lunch på En Deli Haga (som jag tidigare hyllat, och jag gör det gärna igen! Lätt ett av Göteborgs trevligaste matställen, med god, spännande mat som dessutom är vegetarisk och Kravmärkt rakt igenom och personal som verkligen fattat vad service innebär).

Efter ett kort stopp på KTB (Kurs- och Tidningsbiblioteket) begav vi oss sedan till det kreativa kontorshotellet House of Win-Win (som även är en eventlokal, kan man säga). Där hölls det nämligen inspirationsdebatt kring miljöfrågor, arrangerad av 365 saker du kan göra. Mycket intressant!

Så, denna onsdag har varit väldigt lång och väldigt social, kunskapsgivande och inspirerande = en typiskt tokbra dag om du frågar mig!

//Anna

Kommentera

