Helsingborg

Hej!

I eftermiddags åkte jag och Mathias, en kille som läser matte som jag aldrig träffat förut, iväg till Helsingborg tillsammans. Vi satt o snackade serier, film & böcker större delen av resan så tiden gick fort. Vi lyckades hitta till det 4-stjärniga hotellet vi skulle bo på och vi båda älskar det! Det är ett riktigt mysigt & gammaldags hotell med väldigt högt i tak och jättestora fönster som går hela vägen upp till taket. Det är sådana här hotell som man aldrig lyckas hitta men som man alltid letar efter. Det ligger dessutom nära stationen och jag tror hotellet ligger granne med en slags borg/slott. Vi ska kolla upp detta imorgon om vi hinner🙂

Efter att ha utforskat mitt mysiga rums alla vrår begav jag mig till bastun för att chilla lite. Det var gemensamt omklädningsrum för män & kvinnor men jag tyckte det verkade som att ingen var där. Jag, klädd i bikini, slänger upp dörren till duschrummet som ligger innan bastun o mitt framför näsan på mig kommer det ut en naken man i 55års åldern! hahaha xD Han bad om ursäkt (på engelska med skotsk dialekt!) för att han skrämde mig så och tog sin handduk o gick, han trodde väl att han va själv han med.. Hursomhelst, himla gött att basta!

Jag kom ganska nyss tillbaks från middag med Mathias. Vi satt 2 timmar o åt, fast egentligen pratade vi mest. Jag tycker vi hade en väldigt intressant och delvis filosofisk diskussion. Det var ett av de intressantaste samtalen jag haft på länge och detta med någon jag bara känt några timmar! Tänk vad kul det är att träffa nya människor🙂                           Men nu är det dags att sova, ska käka frukost halv 8 imorgon. Mmmmmm hotellfrukost är gott!! Godnatt.

// Josefin

Kommentera

