Pool & bastu!

Tjohej på er!

Sitter vaken o kan inte sova så tänkte att jag kan berätta lite om veckan som gått! Jag har haft flera gis(läs GRIS ;))-labbar som tar sån oändlig tid!!!! Egentligen är det inte svårt, det kan handla om att hitta en lite pytte knapp som har gömt sig någonstans som man inte kan hitta så blir det stopp! Men men, det är inte hela världen. Med hjälp av sina kompisar & labbhandledarna så brukar det lösa sig.

I torsdags fick jag höra av mina två klasskamrater som bor på gibraltargatan att de hade gått på upptäcktsfärd. I Källaren hade de hittat underjordiska gångar , de så kallade”The Batcaves”. De hade vandrat runt i detta underjordiska Batcave system när de kände lukten av klor & hittade en pool!! Inte nog med att det fanns en pool där, det fanns även bastu! Och allt detta var tillgängligt för de som bor där fram till 01 på natten varje dag. WOHO! Så då är det klart att vi bestämmer oss för att testa poolen redan samma kväll! Lekte runt i poolen som små barn o hade jättekul! Och vem njuter inte av en kall öl i bastun med sina vänner?! Härligt var det minsann och det kommer göras om.

Fick inte många timmars sömn den natten men det var det värt! Tiiidigt fredag morgon bar det av mot Linköping för att hälsa på hemma hos Erik. Erik är en klasskamrat jag börjat träffa nyligen!🙂 Fick se lite nya trakter, träffa hans vänner o spela hockey i äckelkallt -12 gradigt väder. Men trots att man inte kunde känna tårna efter två timmar så var det kul! Har haft en superduper vecka & helg🙂

Nu är det dags för mig att sova. Det känns som att jag har en miljon grejer att fixa innan jag ska åka imorgon. 17.42 bär det av mot Helsingborg tillsammans med en kille som heter Mathias som jag aldrig träffat. Ska sova på hotell där, mässa i Helsingborg på tisdag, åka till Ängelholm, sova på hotell, vara med på mässa i Ängelholm på onsdag och sen på kvällen bär det av till gbg igen. Det kommer bli jättekul! Är ni i närheten så kom på mässan vettja. 

Nattinatti, dröm sött! // Josefin

Kommentera

