Lite om mig

Hej allihopa!

Jag heter Josefin, är 21 år, läser Geovetenskap första året på Göteborgs Universitet. Jag bor hemma i Stenungsund (en timma norr om gbg) med mina föräldrar o lillebror för tillfället. Men letar för fulla muggar efter lägenhet i stan tillsammans med tre klasskamrater! Höll på att få en takvåning vid vasaplatsen häromdagen men den gick till min andra klasskamrat..:/ SURT!

Just nu sitter jag i skolan i geovetarcentrum (GVC) uppe vid wavrinskys plats & väntar på att GIS-labben ska börja. Det handlar om att göra kartor o sånt på datorn. Ofta tar en labb flera timmar, det är så seegt! Och man blir så sur när man suttit 4 timmar framför datorn & det inte funkar som man vill. Men det slutar alltid med att det löser sig🙂

Förutom att blogga här så jobbar jag som studentambassadör för Göteborgs Universitet, Naturvetarsektionen. Det betyder att jag åker runt till olika städer och är med på utbildningsmässor och svarar på frågor och liknande. Nästa vecka ska jag till Helsingborg & Ängelholm (hoppas jag fick städerna rätt nu :P) och sova på hotell 2 nätter dessutom! Det ska bli kul att få komma iväg från vardagslivet & se lite nya platser!                                   Dessutom jobbar jag extra på biografen i Stenungsund sedan flera år tillbaka, inte speciellt mycket men någon gång ibland.

När jag inte jobbar eller sitter med näsan begravd i skolböckerna klättrar jag gärna på klätterlabbet vid chalmers och gymmar på fysiken borta vid gibraltargatan. Eller också hänger jag med mina klasskamrater, vi brukar laga mat tillsammans, ha filmkvällar o hitta på massa annat skoj!

Bara efter att vi gått i samma klass 1 1/2 månad började vi prata några stycken om att åka på en långweekendresa till Hemsedal i början av januari. Sagt och gjort! Vi bokade resan, planerade lite & sen drog vi iväg i januari. Det var sjukt kul och det var perfekt väder! Detta kan jag definitivt rekommendera alla andra att göra. Helt klart awesome😀

Som ni kanske har förstått har jag alltid något på gång. Det kan bli lite stressigt ibland men för det mesta älskar jag att ha det så!

Ha det gött! // Josefin

 

Kommentera

