Fyra fantastiska dagar i Stockholm

Veckorna rusar förbi och mitt bloggande hinner inte med! Det har hänt massor sen sist, så jag delar upp allt fint på flera inlägg. Först; min Stockholmsvisit!

Jag inledde kursstarten med att åka bort en vecka, först en helg i hemstaden Säffle och sen vidare för ett besök hos min bästa vän Ejub i Stockholm! Bara för att jag intalat mig själv att ”första veckan brukar det ändå inte vara några övningar eller så”, så fick vi självklart en övning som skulle vara klar samma dag jag åkte hem från Stockholm.

Övningen var dock ganska enkel, intervjua en kommunikatör och skriv en text på 1-2 sidor. Dessutom i grupp! Jag försökte ta tillfället i akt att träffa någon intressant person i Stockholm och mailade nästan tio personer, som tyvärr allihop inte hade tid. Det slutade med att jag gjorde en telefonintervju med min moster, det var intressant det också!

Att grupparbeta funkar relativt bra även på distans, så länge man har internet. Rekommenderar än en gång Google docs, ovärderligt när flera personer ska skriva en text tillsammans!

Stockholmsvistelsen i bilder:
   

Jag lämnade ett snöigt Säffle för ett soligt Karlstad, där tåget från Oslo (en timme försenat på grund av älgolycka) tog mig vidare mot Stockholm.

   
Jag blev så fascinerad av de här gamla tunnelbanetågen! Retrosnyggt så det förslår.


   

En dag besökte vi Bibliotek Plattan för att jobba/plugga. Här finns dock inte alls studieplatser på samma sätt som Stadsbiblioteket i Göteborg!

   

Vi tog en tur på Fotografiska museet, där Anton Corbijn är huvudutställare just nu. Jag gillade dock de andra utställningarna mer, som den av Margaret M. de Lange (se högra bilden).

   


   

När Ejub hade fullt upp med att debutera som reklamfilmsskådis roade jag mig med att fika (och skriva min del av intervjutexten) på Söders mesta hipstercafé, fota snygga affischer och träffa två grymma tjejkompisar.

   

Min härliga vistelse avslutades med en riktig mumsig hotellfrukost (sånt man får unna sig ibland!) på Scandic Malmen (?), där vi sen satt kvar och ägnade förmiddagen åt olika laptopbestyr.

Trots att jag verkligen önskar att vi skulle bo i samma stad, så är det himla fint att ha någon att hälsa på i storstan på andra sidan landet. Nu gäller det bara att jag skaffar en vän att hälsa på i Malmö ibland!

//Anna

Kommentera

