Magi eller slump – jag ska bo i Majorna!

Jag tror inte på gud, och brukar inte kalla mig andlig på något sätt. Men nu ska jag berätta en historia som fått mig att tro att universum på något sätt har ett finger med i det spel vi kallar livet.

För några veckor sedan var jag hemma hos några vänner som nyligen flyttat till Majorna (en av de mest populära stadsdelarna i Göteborg, där man får räkna med många års kötid på Boplats för att få en lägenhet). De hyr en fin lägenhet i andrahand, i ett stort hyreshus. I detta hyreshus finns bland annat ett gemensamt vardagsrum med tv och bibliotek samt ett gym som hyresgästerna får använda fritt. När jag fick se detta blev jag väldigt exalterad och utbrast ”jag vill också bo här!!”.

En vecka senare la jag ut min Blocket-annons om att jag söker lägenhet, och får efter ett knappt dygn detta svar:

Jag blir eld och lågor och ringer upp direkt, och vi gör upp att jag ska komma och titta dagen därpå. Jag får ingen adress utan bara en hållplats, och när vi så möts där vid hållplatsen kan jag inte tro mina öron när min kommande hyresvärd säger ”det är huset alldeles här”. Det är alltså samma hus som mina vänner bor i! Samma hus som jag alldeles nyss sagt att jag vill bo i!

Av alla hyreshus i hela Göteborg fick jag alltså erbjudande om lägenhet i det enda huset jag uttryckligen önskat mig en lägenhet i. Slump eller magi? 

Jag tog åtminstone detta som ett säkert tecken från universum, och tackade i princip ja på stående fot! Självklart var det faktum att lägenheten är jättemysig och jättestor (40 kvadrat!), inklusive en stor inglasad balkong samt riktigt kök, en bidragande orsak till att jag tackade ja. Inflytt sker i mitten av april, och jag längtar som en tok!

Längtar efter att kunna cykla till skolan, att kunna bestämma träff med en vän och sitta på ett café i Haga efter tio minuter istället för efter minst en timme, längtar efter en stor säng och att kunna göra precis vad jag vill, när jag vill.

Jag kommer hädanefter att ha ännu mer tillförsikt i övertygelsen som jag sedan länge burit på – allt du önskar kan du få.

//Anna

2 thoughts on “Magi eller slump – jag ska bo i Majorna!

Kommentera

