Älskade hatade småstaden

Innan jag flyttade till Göteborg bodde jag i Säffle i 24 år. Att nu komma hem till staden med två rondeller och ett trafikljus känns lite vemodigt. Trots att jag bara bott i Göteborg i ett halvår känns det snarare som ett halvt liv, och jag har svårt att se att jag skulle kunna stannat en minut till i den lilla lilla staden.

Göteborg känns verkligen hemma, det är där jag lever det liv jag vill leva. Göteborg är liv och lust, glädje och inspiration, kunskap och kreativitet, vänskap och kärlek.

Säffle är också hemma, och kommer alltid att vara. Här finns människor jag älskar och ett lugn som är väldigt härligt att ta del av, i lagom doser då och då.

Två timmar med tåg är allt som skiljer min gamla och min nya hemstad från varandra. Två timmar är tillräckligt länge för att jag ska känna att jag verkligen flyttat till en ny plats, och tillräckligt kort för att det inte ska kännas krångligt och jobbigt att åka hem och hälsa på när jag än känner för det. Alldeles perfekt om du frågar mig.

//Anna

20120120-230453.jpg

Kommentera

