Nu söker jag lägenhet i centrala Göteborg!

Efter ett halvår med delat boende i Hisings Kärra är det nu dags för mig att flytta in till centrala Göteborg!

Jag drömmer om ett liv utan ändlösa bussresor, med en egen fin lägenhet att hinna hem till mellan skola/jobb och träningspass på gymmet.

Jag söker nu således:

  • En etta eller tvåa med maxhyra 4500:-
  • i centrala Göteborg (innerstaden, Vasa, Linnéstaden, Johanneberg, Guldheden eller Majorna/Kungsladugård).
  • Förstahandskontrakt eller schysst andrahand i minst sex månader.
  • Lägenhet i fint skick med badrum och kök/kokvrå. Balkong är ett stort plus men inget krav.

Mer om mina önskemål och mig själv finns här annakristinalindh.se/lagenhet-sokes

Jag har i några månader gjort intresseanmälningar på säkert hundra lägenheter via Boplats och SGS studentbostäder, men då min kötid hos dem inte är ens ett år har jag inte fått ett enda erbjudande. Därför sätter jag nu mitt hopp till antingen privata hyresvärdar eller andrahands-lägenheter, och den närmaste tiden ska jag göra allt som står i min makt för att hitta drömlägenheten!

Idag har jag lagt upp Lägenhet sökes-sidan på min hemsida, lagt ut en sökes-annons på Blocket, schemalagt tweets med ett verktyg som heter Timely och skapat ett facebook-event för mitt lägenhetssökande. Jag kommer även att kontakta alla privata hyresvärdar jag kan hitta som har hus i centrum, och jag hoppas hoppas hoppas att mina ansträngningar kommer att ge resultat!

//Anna

One thought on “Nu söker jag lägenhet i centrala Göteborg!

Kommentera

