Seminarium, tweetup och lindy hop – jag gör bara roliga grejer!

Idag sa en kompis till mig ”du gör så mycket roliga grejer hela tiden!”. Först sa jag ”äschdå, det gör jag väl inte!” men sen ändrade jag mig. För jag gör verkligen så sjukt roliga saker, nästan hela tiden. Mitt mål för 2012 är att ha så roligt jag kan – i skolan, när jag jobbar, när jag är ledig och i mina relationer.

Jag är övertygad om att om man gör saker man gillar, och har kul medan man gör dem, då kommer man göra ett riktigt bra jobb och man kommer må bra under tiden! Att ha roligt och känna glädje i det man gör är nyckeln till att orka göra många saker, till exempel plugga, träna och jobba samtidigt (eller ja, inte samtidigt men kanske under olika tillfällen på en och samma dag. Den som lyckas med att plugga, träna och jobba samtidigt får gärna höra av sig och berätta hur man gör!)

De senaste dagarna har jag skrivit klart och lämnat in en uppsats, haft seminarium* på den (vilket var jätteintressant och gick riktigt bra, vi fick mycket beröm och mycket genomtänkt konstruktiv kritik), tränat Afro power dance, varit på en fantastiskt trevlig tweetup* på puben Haket, suttit på café Cava och jobbat med en affärsidé, lunchat med min kompis Tove på samma ställe (de har helt galet goda sallader, och ligger nära skolan – succé!), varit på inspirationsfika med 365 saker och nu sitter jag på bussen på väg hem från en prova-på-kväll i lindy hop. Ja, du hör ju, jag gör bara en massa roliga grejer hela tiden, och mer ska det bli!

 

*Seminarium, vad är det egentligen? Jo, det är en form av organiserad diskussion, där någon/några ofta agerar opponenter till t.ex en uppsats, och därmed kommer med kritik och synpunkter på denna. Mycket vanligt i universitetsvärlden.
 
*Vadå tweetup? En tweetup är ett event där människor som använder Twitter träffas i ”verkligheten”, alltså en meet up med twittrare. En tweetup kan hållas på en bar, i en park, på ett café eller kanske i en aula. Formen är fri, poängen är att mötas, trivas, skapa nya kontakter och umgås med gamla goda twittervänner.

 

//Anna

2 thoughts on “Seminarium, tweetup och lindy hop – jag gör bara roliga grejer!

  1. Haha under hösten har jag jobbat 20-60h/månad pluggat heltid iofs skrivit uppsats dagtid då.. Samt tränat 3-4 pass/v. Disciplin och planering;) iofs har jag sällan festat lr rest bort.. Men jag har haft en väldigt rolig höst! Sista terminen. Nu är jag färdigutbildad! Drar på en välförtjänad solsrmester. Hållt mig frisk och bikinin kommer kännas trivsam på😉 mitt mpl med träningen är ju gbg varvet i maj..
    Men allt jag gjort under hösten har haft fina mål att se framemot!

Kommentera

