Solsken, härlig utsikt och skön koncentrera-mig-musik

Idag är det Trettondagen och de allra flesta arbetare njuter av en ledig fredag, men vi studenter jobbar minsann för fullt!

Solen skiner i Göteborg idag och min uppsats-grupp har ockuperat ett grupprum allra högst upp i Annedalsseminariet, den tokgamla byggnad vi MKV-studenter håller till i, och härifrån har man finfin utsikt över Linnéstadens vackra byggnader.

Med min favorit-koncentrera-mig-musik (The glitch mob) i lurarna sitter jag här och skriver om tidigare forskning i ämnet vi undersöker i vår uppsats. Eller ja, vi låtsas att vi ska undersöka det, eftersom denna uppsats bara innehåller bakgrund, teori och metod och vi ”slipper” genomföra själva undersökningen. Jag har lite svårt att känna mig helhjärtat engagerad i att läsa böcker och rapporter och skriva utförliga texter när vi sedan inte ska göra något av det, men då vi valt ett intressant ämne (hur mediebilden av Sverigedemokraterna påverkar opinionen) är det ändå ganska kul. Allra roligast är nog att jobba i grupp med ett gäng härliga människor!

På måndag är det inlämning och förhoppningsvis hinner vi klart idag, eller allra senast imorgon, så att vi hinner få lite helg innan dess!

//Anna

Kommentera

