Dags att dra fram plånkan för Musikhjälpen!

 

 

 

Idag har varit lite utav en ”upp till bevis”-dag – sista dagen att plugga inför tentan och sista dagen av Musikhjälpen.

Jag och min fina klasskamrat Tove har kört en liten kampanj på Facebook och Twitter, som gått ut på att vi postat varsitt inlägg innhehållande följande uppmaning: ”För varje person som gillar (/retweetar) detta inlägg kommer jag att skänka 5:- till Musikhjälpen. Visst har du råd att göra samma sak?”

Idag var det alltså upp till bevis, och efter lite plugg på fantastiska konditori Brogyllen begav vi oss mot Glasburen för att lämna våra bidrag med tillhörande brev.

Att istället för att köpa massor av julklappar ge pengar till Musikhjälpen (pengar som  sedan går till organisationer som jobbar för tjejers rätt till utbildning) känns riktigt fint och som den bästa julklapp jag kan ge världen.
Detta får mig även att ännu mer uppskatta den förmån jag har att helt gratis få såväl grundskola som högre utbildning – det om något är verkligen något vi ska vara tacksamma för här i Sverige!

Min önskelåt blev Reaching forward med Those dancing days (fem grymma brudar!), tyckte att den passade fint:

”I believe in so much more
Than just being nice and saying alright
I deserve to be this good
Don’t you bring me down
There is so much more to life than this”

Har du inte önskat någon låt än, eller på annat sätt bidragit, är det dags nu! Du har chansen fram till klockan 18.

//Anna

Kommentera

