Lussebak, PR-föreläsning, vardagslyx och dans dans dans!

Den här veckan borde jag ha ägnat åt studier, då vi har tenta på måndag och en uppsats att jobba vidare med, men istället har jag gjort idel roliga saker! Jag satsar på en hederlig plugghelg helt enkelt (och hoppas att jag lärt mig en hel del på föreläsningarna..).

Min bästa kompis Ejub har varit hos mig på besök och vi har bland annat hunnit med att baka massor av lussebullar och lyxat till det med ett besök på City Spa, Quality hotel Panorama. De har nämligen en avskild avdelning med bubbelpool, bastu och relax som man kan hyra, och på vardagar kör de med det finfina erbjudandet 2 personer för 600:-. Som hittat tänkte vi, som ville unna oss något trevligt!

Innan den lyxiga stunden var jag på en intressant föreläsning med PR-konsulten Ida Nilsson, som MKV studentgrupp styrt upp. Det var alltså en öppen föreläsning för alla som läser media och kommunikation här, något jag varmt uppskattar! (Ni som läst mer än ett inlägg av mig lär ha förstått att jag älskar gratis-kunskap och inspiration).
Förutom att jobba på en PR-byrå driver Ida bloggen gillakommunikation.com, där hon faktiskt lagt upp presentationsmaterialet hon använde igår – smart grej att dela med sig av sin kunskap!

Tidigare idag introducerade jag Ejub för Lunchbeat (som jag skrivit om en annan gång), det var riktigt skönt att få dansa bort regndeppen och pluggstressen!


//Anna

Kommentera

