1 avklarad, 4 kvar!

Jag har precis landat hemma efter att ha skrivit dagens och veckans första prov, och tror det gick bra, så är uppfylld av den underbara ”efter tenta”-känslan! Det var också denna tenta jag var mest osäker på hur den skulle vara, vi har inte haft prov i kursen innan och det skulle inte vara multiple choice heller som mina andra prov till största delen är.

Jag kan konstatera att det finns både för- och nackdelar med multiple choice-frågor, å ena sidan är det skönt att slippa formulera sig på engelska, å andra sidan har man ingen chans om man inte riktigt förstår frågan eller svaret, det är lite statiskt eller vad man ska säga.

Nu ska jag i alla fall fortsätta plugga inför mina fyra andra tentor. I en av kurserna lades studieguiden upp igår, tre dagar innan tentan. Det kan man tycka är ganska dåligt, tur att det inte verkar så svårt då. Dock är det genomgående här att vissa av föreläsarna varit dåliga på att ge ut information i tid och meddela resultat när de lovat att göra det. Jag har i diskussion med andra utbölingar dock kommit fram till att det nog är lite av ett amerikanskt kulturellt drag, att man är lite spontan, impulsiv och opålitlig, både privat och professionellt, på gott och ont!

/ Sofia

Kommentera

