plugga, plugga, pluuugga!!!

De senaste dagarna har fördrivits pluggandes, eller under försök att göra det förstnämnda. Konstant klädsel har varit mjukisbyxor, kaffe och te har inmundigats och pluggångestnivån har gått upp och ner i vågor. Samtidigt ska utflytt, hemresa och packande organiseras, men nu tror jag att jag kan skjuta upp det mesta av det till på torsdag när jag haft min sista final!

Äta lite bör man ju ändå trots tentaperiod, så i kväll ska jag och en kompis vandra ner till vårt kära (och framförallt närbelägna!) köpcentrum Stuyvesant Plaza och äta sushi, bästa hjärn-maten, och i morgon blir det indiskt med en annan kompis. Avskedsmiddagar blir det nog till och med, det ska man ju också hinna med innan avfärd!

Så här fint är det på vägen ner till Stuyvesant Plaza minsann!

 När vi ändå är inne på mitt favoritämne mat, så fascineras jag fortfarande av hur svårt det är att få tag på färska frukter och grönsaker här. I skolan finns i och för sig uppskuren och plastförpackad frukt, men till feta överpriser, och nere på Stuyvesant Plaza, där annars det mesta finns (förutom en riktig mataffär…) är det enda jag hittat några äpplen och lite squash på en delikatessbutik, även där till feta överpriser. Återstår då att ta bussen till någon av stormarknaderna, men det undviker man ju gärna, även om det numera faktiskt finns direktbuss till Walmart! (Det hade dock inte jag fattat, utan jag gick av och väntade på shuttle-bussen en stund, som inte gick dit längre, istället för att sitta kvar på den buss jag kommit dit med…)

Så här fint väder var det idag, på campus som blir mer och mer öde för var dag som studenter åker hem för att fira jul! Eller ligger och sover för att det är lördag, öde var det i alla fall…

Kommentera

