Last Day of Classes…

…som det så vackert står skrivet i min UAlbany-kalender, är det idag! För min del en ynka lektion kvar, kvällens Social Problems där min något dysfunktionella grupparbetesgrupp ska redovisa, men sedan, sedan är det över! Det är alltid skönt att avsluta saker, men inser att jag kommer att sakna några av mina kurser, andra inte lika mycket…

I morgon är det Reading Day och då ska man plugga, innan finals börjar på fredag, även om det för mig inte smäller till förrän på måndag. Jag är dock (peppar, peppar) inte alltför nervös, då det bara är en av kurserna jag har en ”riktig” final i, där hela kursen testas. De flesta av mina ”finals” är egentligen bara en andra midterm som behandlar det vi gjort sedan första midtermen. Det mesta är multiple choice också, och det har ju inte varit några problem med proven innan. Sedan har de ju de här luriga systemen också att man blir belönad med extrapoäng och -information för olika saker. Så på ett prov har jag redan 5 poäng innan jag skrivit det bara på grund av min goda närvaro, på ett annat vet jag en av frågorna, som vi som satt kvar hela repetionslektionen fick rösta fram. Mycket, mycket märkligt i mina ögon, men det är väl bara att säga tack antar jag?! Fast man får ju känslan ibland av att disciplin mer än prestation betygsätts, vad man nu tycker om det…

En annan märklig sak jag iakttagit på campus är de killar och tjejer som springer runt på campus och skjuter med laserpistol eller små plastkulor på varandra (eller joggare…). Detta verkar vara ett inte helt ovanligt fritidsintresse på mitt universitet, okej att studenterna är lite yngre här, men springa runt och leka krig på universitetet?!

I kväll ska Saras födelsedag firas, och kanske kursslutet lite också, på vår favvorestaurang downtown, antagligen sista besöket där sorgligt nog, och sedan blir det nog lite utgång på det!

Från och med torsdag ska det börja pluggas seriöst, och eftersom jag är så dåligt på att ta bilder när jag är ”hemma” i Albany så låter jag dagens inlägg illustreras av en liten, röd Corvette som vi hittade på campus för några veckor sedan, och Prince’s ”Little Red Corvette” har också varit en av mina bästa pepp-låtar i höst, och pepp kan ju behövas nu när det ska pluggas till tusen!

Wish me luck!

/ Sofia

Kommentera

