På upptäcktsfärd

20111205-154248.jpgIdag har jag varit världens snällaste roomie och samtidigt fått upptäcka en ny del av Göteborg och universitetet. Jag var nämligen och lånade en bok åt Simon, som är hemma och skriver hemtenta för glatta livet, på Centralbiblioteket. Där hade jag alltså aldrig varit tidigare, så det var ju nyttigt att få lite koll!

Centralbiblioteket ligger ”bakom” Götaplatsen, och väldigt nära Korsvägen visade det sig när jag tittade mig omkring och såg Gothia Towers alldeles bredvid. Blev toknöjd att jag hittade dit, och därifrån. Lokalsinnet är ju inte det bästa om man säger så…

//Anna

 

Kommentera

