this bridge called change och project management

I dagarna två har jag bevistat ett av campusets många evenemang, This Bridge Called Change, som var den tionde, årliga Women’s Studies-konferensen. Jag hade fått höra talas om den via min Women’s Studies-kurs, det lät superintressant (och så skulle man dessutom få sådana där extrapoäng  som påverkar ens slutbetyg som jag inte riktigt är säker på att jag gillar grejen med, men, men…). Jag bestämde mig i alla fall för att gå, tycker fortfarande att det är så intressant att få amerikanskt perspektiv på saker och ting. Jag upphör aldrig att fascineras, förundras, förvånas och ibland förfäras av landet jag befinner mig i.

I torsdags kväll var det invigning i form av dans och paneldiskussion om vad man kan använda sina Women’s Studies-kunskaper till, andra dagen studenter och forskare som presenterade arbeten under två teman, ”Changing Our Response to Domestic and Sexual Violence” och ”Media, Art, and the Body”. Stundtals väldigt tunga ämnen, men hela tiden väldigt intressant.

På kvällen tog Victoria, Becky och jag bussen ner downtown och åt god (och mycket!) mexikansk mat. Annars ska det bli en seriös helg, ska efter dagens yoga-pass ta itu med en uppgift om project management för den svenska kursen jag läser på distans, grupparbeta och börja förbereda inför finals, så nu är det bara att sätta igång!

/ Sofia

 

Kommentera

