”hemma” igen!

Landade på Albanys lilla flygplats vid halv nio i morse efter nattflyg från Los Angeles via Newark, efter ett fantastiskt fint thanksgiving-lov. Mer detaljer om det senare för nu jobbar jag på att förbereda mig inför min långa skoldag, och hålla mig vaken! Nog för att jag lyckades sova riktigt gott på flyget, men det var trots allt en kort sömn.

Skulle prova kollektivtrafik från flygplatsen, vilket var lättare sagt än gjort. Enda skylten som fanns var en med bussbolagets namn, ingen annan information alls. Men när skyltarna ofinns är det tur att det finns hjälpsamma människor som kan tala om för en att det faktiskt kommer bussar förr eller senare. Man tar först en buss till ett köpcenter, där man antingen kan ta en buss till en gata någorlunda nära skolan, som egentligen ligger riktigt nära flygplatsen. Tyvärr går denna bara en gång i timmen, så den hjälpsamma första busschauffören gav mig rådet att ta en annan buss ner till stan istället, för att där ta en tredje uptown igen. Tog sin lilla tid, men det var i alla fall gratis, jag fick se delar av Albany jag inte sett förut och jag ser det som en del av min genuina amerikanska upplevelse.

Återkommer med fina Los Angeles-berättelser snarast!

/ Sofia

Kommentera

